tisdag 2 maj 2017

Hall, lek, sprall och korall


Jag tokgillar verkligen när solen flödar in i vår stora rymliga ljusa hall! 


Ja, nästan så jag skulle kunna säga att jag faktiskt blir lite sprallig av det där ljuset... Det ger ju sådan otrolig energi! 


En till som gillar det där ljuset är ju Ferry, vår lille voffsing. Han tokgillar ju att ligga där på mattan i solens strålar. 


En riktig liten livsnjutare! Fast han är minsann sprallig han också, och vill gärna leka! 


Speciellt när matte tar fram mobilkameran och ska ta några bilder. Då tror han att det är lek på gång, när matte går runt, sätter sig på huk, går farm och tillbaka och knipsar bilder till höger och vänster. 


När matte inte alls fattar galoppen får man väl bara ge upp... Trist nog har den där matten satt frostad plast på sidofönstren också, så man kan inte skälla så där galet som man vill, när det går en snygg hund förbi... 


Ja, men vad var det jag fotade då? Alltså egentligen? Jo, det var min fina korall.


Jag har funderat på en korall till inredningen länge faktiskt. Man ser dem ju lite här och var och jag gillar formen på dem!


 Sen är det ju som vanligt. Man kan plocka med sakerna hit och dit...


 Man kan fundera över om den ska ligga på en trave böcker...


Eller om den ska ligga för sig själv...


Eller om den ska ligga på en enda bok...  Ja, så kan man hålla på hur länge som helst ju ;) Eller så bestämmer man sig bara. Och jag bestämde mig för att ha den på en trave böcker så den kom upp lite. 


Maria

8 kommentarer:

  1. Hej,
    Vad fint ni har hemma! Ditt hus ser faktiskt lite amerikanskt ut. Lager av inredning och inte alls så avskalat som de flesta svenskar har.
    Jag inreder också med koraller och det blir så somrigt och krispigt direkt.

    Ha en toppen dag!

    Kram, Anneli i Dalarna

    SvaraRadera
  2. Så snygg och stor hall! Håller med ovanstående, erat hus är verkligen amerikanskt inrett.

    SvaraRadera
  3. Tack för påminnelsen. Jag ska nog plocka fram mina koraller till en mer framträdande plats jag också. Nu när det är vår och allt :-)

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Ljuset är så underbart! Mina katter älskar också att ligga i solstrålarna. Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Åh,så vackert & vilken sötnos Ferry är .....
    /Nospuss & Kram

    SvaraRadera
  6. Jättefin hall och vilken liten sötnos ni har som vovve. Här fyller vår vovve 11 år idag. Kram Mia
    http://happyvardag.se/2017/05/04/dra-pa-trissor/

    SvaraRadera
  7. Men vilken härlig hall ni har. Vovven matchar också in 😊 Kram Anette

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...