onsdag 10 maj 2017

När man nästintill faktiskt stupar i soffan... och ett serie-tips.


Jag måste säga att det är ytterst få gånger som jag känner mig totalt slut när jag kommer hem från jobbet. Det är sällan som jag känner mig liksom slutkörd. Riktigt trött...  Kan bero på att jag "bara" jobbar fyra dagar i veckan? Ja, men det kan nog vara därför, faktiskt! Och då är det ju verkligen en investering att ha gått ned i tid till att jobba 80%. 


 Men igår var jag faktiskt helt slut (nästan precis helt slut i alla fall) när jag kom hem från jobbet. Ja, okej, det är en del privata saker som upptar tid och energi också, det ska väl erkännas... men igår var verkligen en tröttsam dag på mitt jobb. Det började inte alls speciellt bra när det visade sig att jag blev själv en hel timme på morgonen, normalt sett skulle jag varit ensam första kvarten bara... En kommunikationsmiss av "någon" helt enkelt och där stod jag ensam och tog emot barn på löpande band, tröstade lite, serverade frukost, såg till att något barn inte fick i sig "fel" kost, löste en och annan liten konflikt, skrev ned information från föräldrar...  och när min kollega kom så hade jag nio barn på plats med lite olika behov.  Och när jag egentligen skulle haft lite "håltimme" innan ett kvällsmöte, ja då hade vi mellanmålsfika för barnen och deras föräldrar... så igår jobbade jag nästan tolv timmar... 


Ja, då var jag faktiskt nästan helt slut när jag kom hem... Fast bara nästan... jag orkade dammsuga det gjorde jag... sen hade jag tänkt slå mig ner med ett par inredningstidningar och bara soff-hänga... Kanske gjort detta blogginlägget, men jag och Mannen i mitt liv satt kvar en lång stund efter middagen och pratade om saker och ting. Viktiga saker som ungdomars ohälsa i samhället t ex. Hur vanligt det verkar vara att unga människor mår så dåligt som många faktiskt gör... vad det kan bero på? Samhällets stress? Media? Att det är så viktigt att vara med och synas? Att det är viktigt att ha ett lyckat liv? Ja, jag kan inte låta bli att fundera på varför det är så många som mår så psykiskt dåligt nuförtiden... eller har det alltid varit så? Vad tror ni?


Sen framåt kl 21, då var det faktiskt urskönt att nyduschad slå sig ner i skönaste Tv-soffan (ja, den där Howardsoffan är faktiskt hur skön som helst!)  tillsammans med Mannen i mitt liv och se på Bosch, på Viaplay.  Åh, vad jag har fastnat för den kriminalserien! Vi har plöjt första säsongen och är en bit in i den andra, vilket har gjort att vi har missat en del annat som vi brukat följa på TV, eller kolla genom "play-funktionerna" ;)  Jag lägger ju inte mycket tid på att se på TV, så då blir det något som "byggs på hög" ;)   Jag tror minsann att det får bli ett avsnitt ikväll igen! Så Bosch, får bli ett serietips till er ikväll :) 

Förresten... tack för alla fina lyckönskningar i förra inlägget. Självklart får ni hänga med oss mot vårt mål att ha ett fritidshus i Bohuslän! Men än är inget bestämt och vi får se hur lång tid "resan" kommer ta, men visst får ni hänga på! =) 


Maria


3 kommentarer:

  1. Den känslan att vara slutkörd känner jag så väl igen och särskilt nu. Om man jämför vilket man inte kanske ska så är jag hellre slutkörd efter en dag på förskolan än 10 timmar där jag just nu är. Jag tror som du att det är tuffare tider för alla. Många mår dåligt pga. stressen och att alltid vara närvarande via sociala medier. Känslan att inte duga eller vara tillräckligt snygg, populär eller rätt klädd, ha coolaste frisyren eller vackraste hemmet/trädgården. Jag slår i nödbromsen jag. Måste få känna harmoni och lycka. Kraaaam och tack för att sunt och klokt inlägg. Pia

    SvaraRadera
  2. Ojoj, det där lät verkligen som en intensiv dag! Jisses!

    Men hur kunde jag missa ditt förra inlägg. Fattar inte. Jag brukar ju läsa allt! Det ser så himla härligt ut där nere. Eller det vet jag ju egentligen eftersom jag varit runt lite där för många år sen. Det ÄR härligt där. Förstår er.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Men jisses, vilket arbetspass. Inte alls ok faktiskt! Förstår att du är helt slut. Den här rektorskan har det också hektiskt just nu. Maj/juni är läsårets i särklass värsta veckor och nu är det fullt ös heeeela tiden. Men nedräkning, 21 skoldagar kvar och på den 22:a är det skolavslutning. Sedan jobbar vi en vecka till, sen sommarlov. Jepp....inom räckhåll! Kram Mia
    http://happyvardag.se/2017/05/10/vikas-ihop-och-vecklas-ut/

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...