måndag 7 augusti 2017

Första arbetsdagen avklarad och dags att visa semesterbilder ;) (roadtrip Västkusten)

Tillbaka i vardagen igen. Tillbaka på jobbet och tillbaka till semestern... i alla fall tillbaka i semesterminnen...

Redan lördag morgon, när semestern hade börjat så rullade jag och Mannen i mitt liv ner till västkusten. En liten roadtrip med bilen. Det är tredje året i rad som vi gör den här typen av semesterresa.

Kanske är vi lite enkelspåriga och lite så där fyrkantiga och tänker inte "outside the box"... För varje gång bor vi en natt på Clarion post... Vi gillar det hotellet mycket. Vackert inrett, både modernt och klassiskt stuk på rummen. Restaurangerna är tjusigt inredda och andas lite glamour. Ja, jag är "miljö-medveten" haha... kul, kul ;)

Vi fick rum näst högst upp och även om utsikten kanske inte är den bästa... så är det ändå utsikt...

Den där lördagseftermiddagen bjöd på sol, men kanske inte så mycket värme... Vi satt i alla fall ute på Post´s terass och hade det "gött" som jag förstått att det heter på göteborgska? Eller?  Vi njöt av riktigt bra och medryckande musik.

På kvällen gjorde vi oss i oordning för middag som vi hade bokat på hotellets ena restaurang, Norda. Jag har hört att det önskas fler outfit-bilder, så visst... nedifrån och upp: kilklackar Tommy Hilfiger
pennkjol Lauren Ralph Lauren
Top/blus Odd Molly
handväska Lauren Ralph Lauren
över armen hänger en cremefärgad skinnjacka som är från Sara Kelly/Ellos

Gott i glasen och gott på faten...

Mätta och nöjda med både lördagsmiddag, god nattsömn och söndagsfrukost, så gav vi oss ut på Göteborgs gator.

Något som vi pratat om i många år som jag aldrig hade gjort...

Jag pratar om att ta en tur med sightseeing-båten Paddan...

Nu behöver vi inte bara prata om att göra det längre, nu kan vi prata om att vi gjort det ;)

För mig var det min första tur, men Mannen i mitt liv åkte senast för si så där kanske 35 år sedan, någonting...?

En mysig och trevlig båt-tur, med tidvis lite stänk på oss... ;)

Det är inte alls dumt att göra någon sådan där typiskt  "turistig" sak, för man får veta ett och annat...

Mannen i mitt liv och jag fick verkligen ett tips, som vi tänker spinna vidare på...

Söndag eftermiddag checkade vi in på nästa hotell.

Ett av mina favorithotell helt klart! Nämligen Hotell Pigalle. Det är tredje året som vi bokat deras "söndagspaket". Rum, fyrarättersmiddag och frukost för två personer för 1790kr! Prisvärt! Rekommenderas verkligen!

Det där med miljö och inredning... här har vi något alldeles speciellt och utöver det vanliga! Hela hotellet är romantiskt men för den skull inte så där "rosigt" gulligt!

Skulle nog vilja använda ordet sensuellt...

Underbara små detaljer...

När vi checkade in så fick vi två glas fyllda med is, upp till vårt rum. Jag undrade vad vi skulle ha dem till och killen i receptionen svarade mig att "det får du se" .

Isen var till en cocktail som vi bjöds på. "Uppdukat" i en gammal cigarrlåda fanns det två små typ medicinflaskor, med varsin cocktail. Ett smakprov på vad som serveras i deras svit... En mycket trevlig idé tycker jag!

Cocktailen smakade bra och här hemma har vi experimenterat oss fram till något liknande inspirerad av den. Mer om den en annan gång. Kanske.

God mat i fina restaurangen på kvällen. Det är riktigt mysigt och trevligt och personalen är också trevlig!  Vi skippar matbilderna den här gången ;)

Pigalle har även en jättefin takterass, men tyvärr var det rätt fullt där, så vi gick ned och satte oss på deras uteservering utanför entrén istället. Vi skippar bilderna därifrån också, eftersom Mannen i mitt liv var med på den bilden och han är inte överförtjust i att vara med här på bloggen ;) Gissar att ni ändå inte var så nyfiken på hans outfit ;) Jag kom inte med på bild, men bar såklart en klänning... ;)

Så där ja, då har vi gjort ett par dygn av vår roadtrip till västkusten ;)  Fortsättning följer, för den som vill och då åker vi till Fiskebäckskil...

Maria

1. Så härliga semesterbilder!!!
    Har med klarat av första jobbdagen idag ;-)

Ååå, vill med bo på Pigalle nån gång :) Vi bodde på Gothia Towers när vi var i Gtb i juni, tänkte tyvärr inte på Pigalle då.
    Tror dottern hade gillat det med:)

Nu... dax att sussa, ny jobbedag imorgon ju ;-)
    Kram Anna

2. Härliga bilder, Gbg är en stad jag aldrig hsr varit i, kanske dax för en tur snart. Kram Eva

3. Härliga bilder, Gbg är en stad jag aldrig hsr varit i, kanske dax för en tur snart. Kram Eva

4. Det är så roligt att se bilder från sin egen stad:). Jag fotar ju aldrig härifrån, kanske borde göra det:) Och javisst heter det "gött" på bred götebosska;).
    Jag har också haft min första arbetsdag, och idag börjar jag kl 10. Så det blir en Lykkeprommis snart.
    Ha en fin dag vännen
    Kram Maria

5. Härligt härligt! Gillar Göteborg. Och det där hotellet är jag galet nyfiken på!

Kram Lena

6. Så härliga tripper/resor ni gör!! Ena hotellet efter det andra :). Mysigt att unna sig! Det är ni värda!

7. Hej Maria, Vad trevligt ni har haft det! Jag har suttit och läst ikapp på din blogg. Tack också för din fina kommentar på min blogg!
    Kramen och har jag sagt att det skall bli sååå spännande att följa er när ni gör iordning i den nyköpta västkuststugan.

Ha det gott!

Anneli

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...