fredag 11 augusti 2017

Kökskakel till "Wikers Bohus"




Idag fick vi en leverans med kakel. Kakel till vårt fritidshus. Vi har ju inte fått tillträde till huset  ännu, men några saker vet vi att vi vill fixa till när vi får tillträde i Oktober.



Bland annat vill vi sätta kakel i köket. (i nuläget sitter det någon sorts panel där)  Först tänkte jag på sådant vi har här hemma, ett vitt fasat 7,5 x 15 kakel som andas lite klassiskt sådär..., men snabbt, snabbt ändrade jag mig och tänkte att nu... nu ska vi ha "marockanskt" som är så fint! Och det passar ju faktiskt bra att mixa med lite New England-stil också!  Vi valde ett grått/vitt i måtten 20 x 20. 



Köket är vitt och har några år på nacken. Vi misstänker att luckorna är lite nyare än stommarna, och så småningom kommer vi nog öppna upp mellan kök och det som är ett vardagsrum och det kommer nog medföra att vi gör en köksö och vi byter förmodligen ut köket. Men tills dess så vill vi i alla fall fräscha upp och sätta vår personliga prägel på huset genom att måla luckorna i grått och byta ut befintliga handtag mot nya i mässing.  Kaklet beställde vi i lördags när vi bodde på Grand hotell ;) Levererades som sagt hem till vår dörr idag och jag var ju liksom tvungen att lägga ihop det tillsammans med färgprov till luckorna och låd-handtagen. Ja, kaffe och te-burken fick vara med också ;) Ja, men jag tror det kan bli bra!  Nu väntar vi Ä N N U mer på tillträdet.... ;) 


Maria

2 kommentarer:

  1. Det kommer ju bli hur snyggt som helst! Ser fram emot att få se huset!
    // M-L

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...