söndag 6 augusti 2017

När man tar in på Grand Hôtel...




Söndag eftermiddag, (snart) slut på semestern och dags att gå tillbaka till jobbet imorgon...


Fyra veckors ledigt går fort... och fastän detta var min kortaste semester på länge, så känns det som att jag varit ledig länge ändå. Bra va!? ;) Kanske för att vi detta år drog iväg på en semesterresa redan första lördagen där på semestern? Utan att vara hemma och fixa och stöka några dagar innan? 



Då drog vi ju ner till Västkusten jag och Mannen i mitt liv och jag är väl medveten om att jag utlovat bilder från den resan, men de har inte levererats än... 


Ni kommer inte få se dem idag heller... För idag tänkte jag visa er en drös med bilder från igår, när vi liksom "finalade" vår semester med att ta in på Grand Hôtel i Stockholm. 


Vi har varit på Verandan och ätit ett par gånger och tyckt att det varit så trevligt och tjusigt och bra...


Så vi började prata om att någon gång så "måste" vi bara testa att bo på hotellet...


Så när vi förra gången var i Stockholm och jag fick den där tillbaka-längtan, så började jag kolla hotell till den här sista semesterhelgen...


Jag är medlem på en hotell-site och samlar nätter i ett bonusprogram och eftersom vi bor rätt mycket på hotell, jag och Mannen i mitt liv så hade jag gratisnatt att plocka ut. (man betalar dock alltid en liten avgift som är skatter och sånt) 


Och när jag såg att det fanns ledigt på Grand Hôtel, så slog jag till... 


Yes, det var dags! Jag har varit förväntansfull de sista dagarna och hade sett fram emot att få se hur det var på detta lyx-hotell...


Jag blev knappast besviken!!! Vilken fint rum, och då antar jag att vi ändå fick ett "basic-rum" (för det var nog deras billigaste, som låg på drygt 3000 Kr) med utsikt mot innergården. 


Fantastiskt fint! Rymligt och smakfullt inrett. Absolut rent och fräscht! Schysst tilltaget med sewing-kit, shoe-shine, shaving-set och det där "lilla extra"  ni vet, som inte alla hotell erbjuder.  Bara det att man bjuds på en stor flaska kolsyrat vatten, som annat lyxhotell vi bott på i NY ville ha en hundring för... 


Väldoftande fina toalettartiklar och fluffiga morgonrockar...  



Miljön i resten av hotellet är ju underbar! Lyxigt och tjusigt, men ändå varmt välkomnande och trevligt! 




Ett glas champagne i Cadierbaren innan vi gick ut för middag på annan lokal.





Och när vi kom tillbaka efter middag och ett glas vin på ytterligare annan lokal så slog vi oss ner i Cadierbaren igen.  Njöt av varandras sällskap och av den härliga miljön. Vi satt där och gjorde lite liknelser med det där fina hotellet vi bodde på i London, i vintras...  Och blev VÄLDIGT sugna på att återvända dit också ;) 




Jag tokgillar ju att bo på hotell och bor man på ett lyxigare hotell, så är det ju så klart ännu bättre ;)  I alla fall om man märker av att det är lyx, att man får "det där lilla extra"...


Och det märkte vi verkligen av när vi kom upp på vårt rum igen, rätt sent på kvällen... Mannen i mitt liv noterade att  mörkläggningsgardinerna var fördragna...  


Inte nog med det... någon hade bäddat upp vår säng också! Och... lagt ut små mattor vid sidan om sängen och placerat våra tofflor där. Alltså... sånt gillas stort av mig! Det är LYX och service! 


Jag kände mig oerhört lyckligt lottad och barnsligt förtjust när jag kastade av mig klackskorna och slängde mig på sängen i min alldeles nya fina klänning och väntade på Mannen i mitt livs "rumsorder"...


Och strax dök hon upp, rullade in ett bord uppdukat med vita duken och vår "natta-mat" som vi beställt upp...


För vi brukar ju vilja ha något att peta i oss, sådär efter något glas vin... och att gå bort till Mc Donald´s eller liknande kändes inte riktigt aktuellt...


Istället beställde vi alltså upp varsin toast...som visade sig vara fyra ordentliga mackor. Fyra var... Jag orkade inte äta upp allt, men ändå... SÅ otroligt gott det var! Och så fint ordnat.


Jag hade trott att de skulle komma upp med en liten bricka med två toasts i papper, typ... som när man handlade natt-mat i korvkiosken ;) 


Till och med en ros på bordet...  Ja, Grand Hôtel levde verkligen upp till mina förväntningar med råge! Jag är mer än nöjd med service och det där lilla extra som man vill ha när man bokar rum på lyx-hotell. För det måste jag nog säga att GH är...ett lyxhotell!  Det finns bara en enda liten nackdel... det blir svårt att boka andra hotell i Stockholm... haha...;) 



Maria


















9 kommentarer:

  1. Jamen jisses så lyxigt. Kul att du visar för jag kommer nog aldrig ha råd att bo där. Fast man vet aldrig Fniss! Lyllos <3 Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Ja, Grand är verkligen tjusigt! Och ett bra hotell!
    Nyfiken på klänningen man ser en skymt av, där du ligger i sängen... ser ut att vara ett väldigt fint mönster!? Skulle vara roligt att se mer outfits-bilder, har förstått som att du har många klänningar?
    // M-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, mönstret på klänningen ÄR verkligen vackert! Paisleymönster som är lite av en favorit hos mig ;) Jag "tränar" på att få till lite otfitbilder, så kanske det blir lite mer framöver? ;) Ja, jag har nog närmre 80 klänningar, faktiskt ;) Galet kanske, men jag är svag för klänningar :)
      /Maria

      Radera
  3. Å vilken härlig final på semestern:)))
    Då laddar både du o jag ikvälll för jobb imorgon... men jag har faktiskt en tjejresa till Malaga att se fram emot i september..;)
    Ha en fin kväll!
    Kraaam Anna

    SvaraRadera
  4. Wow, coolt med typ en gratisnatt på Grand Hotell! Vad roligt att det blev så bra!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt att boka en hotellvistelse. Ser mysigt ut! :) Kram

    SvaraRadera
  6. Lyxigt! I like!

    SvaraRadera
  7. Mys de luxe!! Har aldrig bott där men lyxat till det med deras frukost några gånger!
    Tack för din fina kommentar hos mig!!

    Kram jenny

    SvaraRadera
  8. Hej,
    Vad trevligt ni har det! Grand hotell är så GRAND. Stiligt. Vi var också i Stockholm i helgen och det var så kul och så mysigt. Jag fick ladda mina batterier med intryck och energi (så jag klarar mig i Dalarna ett tag till :-) Vi lyckades också pricka in Pride, det visste vi inte om när vi bokade in helgen så det blev en trevlig överraskning.

    Kram och ha det gott!

    Anneli i Dalarna

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...